مقاله های کاربردی طراحی سایت

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سوالی بسیار عجیب و بحث بر انگیز است که همیشه ضد و نقیض هایی در آن وارد بوده است. چگونه می توان وب سایتی که قصد طراحی آن را دارید قیمت گذاری کنید؟ به چه پارامتر هایی باید دقت کنیم و کدام پارامتر ها هزینه طراحی سایت را افزایش می دهند و کدام آن ها ارزش این تحمیل هزینه را دارند؟ مشخص کردن لیست قیمت و تعرفه طراحی سایت چگونه انجام می شود؟

می خواهیم فاکتور هایی که در محاسبه هزینه طراحی سایت تاثیر گذارند را بررسی کنیم که بتوانیم با چشم باز شرکت طراحی سایت مناسب را انتخاب کنیم و کمترین هزینه را همزمان با بهترین بازدهی پرداخت کنیم.

اگر هنوز تصمیم خود را برای طراحی سایت نگرفته اید و از مزایای داشتن یک وب سایت مطلع نیستید، خواندن مقاله مزایای داشتن وب سایت در لینک زیر خالی از لطف نیست.

 

طراحی سایت و مزایای داشتن وب سایت

 

 سیستم مدیریت محتوا


در واقع قلب یک وب سایت سیستم مدیریت داخلی و هسته مرکزی آن خواهد بود. ممکن است طراح وب سایت شما از سیستم های مدیریت محتوای آماده استفاده کند یا اینکه یک وب سایت و کنترل پنل مدیریت محتوای آن را بصورت کامل و خط به خط برنامه نویسی کند.

 

1- طراحی سایت با CMS های آماده


بد نیست با سیستم های مدیریت محتوای از پیش ساخته شده کمی آشنا شوید و بدانید که چه معایب و چه محاسنی دارند. برخی از این سیستم های مدیریت محتوایی عبارتند از:

ورد پرس (wordpress)، جوملا (Joomla)، دروپال (Drupal)، اپن کارت (Open Cart)، مجنتو (Magento) و دیگر سیستم های تحت عنوان سیستم مدیریت محتوا یا CMS

این سیستم ها که به آن ها Content Management System یا به اختصار CMS می گویند، در واقع توسط اشخاص یا شرکت ها به گونه ای طراحی شده اند که توان پاسخ گویی به نیاز های فراوانی را داشته باشند و اکثر مواردی که یک وب سایت به آن نیاز داشته باشد را در دل خود دیده اند.

بعنوان مثال هر وب سایت نیازمند هدر و سربرگ برای بالای سایت می باشد که در آن اطلاعات کلی مانند نام و لوگو، منوی اصلی، سبد خرید برای وب سایت های فروشگاهی و دیگر اجزا تعبیه شده باشد و همچنین هر وب سایتی ممکن است به اسلایدر تصاویر برای بنر صفحه اصلی و همچنین بخش محتوایی نیاز داشته باشد. این CMS ها در واقع تمامی مقدمات و نیاز های اصلی وب سایت ها را دارند.

هدفمان معرفی سیستم های مدیریت محتوا نیست و با امکانات آن ها کاری نداریم. فقط کافیست این را بدانید که این چنین سیستم هایی که به فارسی ترجمع شده اند هزینه ساخت پایینی دارند و در واقع طراح وب سایت کلیه امکانات سمت مدیریت وب سایت را با چند کلیک کردن و نصب این cms ها خواهد داشت و بابت طراحی و برنامه نویس آن هزینه و زمانی صرف نمی کند.

اکثریت این سیستم های مدیریت محتوا رایگان می باشند و طراح سایت می بایست فقط برای نصب و راه اندازی آن چند ساعتی زمان بگذارد. پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که راه اندازی وب سایت با سیستم های مدیریت محتوای آماده هزینه تمام شده ی پایین تری را خواهند داشت.

 

2- طراحی سایت اختصاصی یا دست نویس


مدل دوم به گونه ای است که با توجه به نیاز شما طراحی سایت انجام خواهد شد و امکانات دقیقا مطابق نیاز شما طراحی و برنامه نویسی شوند. طبیعتا این مدل هزینه تمام شده بالاتری برای شما خواهد داشت اما در برخی موارد هزینه این اختلاف قیمت مناسب خواهد بود و قطعا در توسعه و برنامه های آینده مستلزم هزینه دوباره برای کنار گذاشتن وب سایت سابق و طراحی مجدد سایت جدید را نخواهید داشت.

در کل به خوب و بد بودن هیچ کدام از روش ها نمی خواهیم بپردازیم و صرفا از دید تعرفه خدمات طراحی سایت روش های متفاوت را بررسی می کنیم و در کل این نتیجه گیری را داریم که استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای آماده مثل وردپرس و جوملا هرینه را به شدت کاهش و استفاده از زبان های برنامه نویسی خام هزینه بالا تری را برای شما رقم خواهند زد.

 

طراحی ظاهر سایت


بدون شک طراحی وب سایت شما در سمت کاربر و مشتری اهمیت فراوانی دارد و بعنوان ویترین خدمات و محصولات شما در نظر گرفته می شود. مهم است که ظاهر وب سایت شما به گونه ای طراحی شود که اولا درخور خدمات و محصولات قابل ارائه و برند و شرکت شما باشد و همچنین ظاهر آن در هزاران سایت دیگر دیده نشود و خاص شما طراحی و برنامه نویسی شود.

ممکن است برای شما اهمیتی نداشته باشد که وب سایتی که برای شما طراحی می‌شود در صد ها سایت دیگر هم دیده شود. پس اصلا نگران هزینه طراحی آن نشوید، شما می توانید با پرداخت هزینه پایینی یک قالب آماده و از پیش طراحی شده را که یه اشخاص متفاوت فروخته می شود را خریداری و تهیه نمائید. هزینه خرید قالب های آماده ممکن است از ده هزار تومان شروع شود تا صد یا دویست هزار تومان هم بالا برود و بیشتر از این نخواهد بود.

پس طراحی ظاهر سایت نیز حتما در تعرفه و قیمت طراحی سایت تاثیر گذار خواهد بود و می توانید انتخاب کنید که چقدر هزینه را بابت چه طراحی پرداخت خواهید کرد.

 

زبان برنامه نویسی


در مورد نحوه کد نویسی و زبان برنامه نویسی مورد استفاده در طراحی سایت نیز باید اطلاعاتی داشته باشید. معمولا وب سایت ها با دو زبان برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی می شوند: asp.net و یا php

البته این نکته را در ابتدا بدانید که زبان های برنامه نویسی بسیاری وجود دارند که ممکن است یک طراح سایت در مواقعی ترجیح دهد و لازم بدانید در طراحی سایت از آن ها استفاده کند. اما چون با توجه به بازار ایران و نیاز مشتری بیش از ۹۵ درصد طراحی سایت ها از این دو زبان محبوب بحره می برند به زبان های دیگر که استثنا هستند نمی پردازیم.

اگر وب سایت شمایه زبان php نوشته خواهد شد به احتمال خیلی زیاد از دسته سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند طراحی سایت با جوملا و طراحی سایت با وردپرس خواهد بود و هزینه کمتری را در پی خواهد داشت. منهای شرکت هایی که در ایران خیلی کم هستند و به زبان php برای خود و مستقل طراحی سایت انجام می‌دهند.

اما اگر زبان کد نویسی سایت شما asp.net به همراه c#.net و vb.net خواهد بود به احتمال خیلی زیاد طراحی سایت اختصاصی و دستنویس خواهد بود چون سیستم های مدیریت محتوای خیلی کمی وجود دارند که از زبان asp.net بهره برده باشند و اکثریت cms ها با زبان php توسعه داده شده اند.

 

سبک طراحی، فاکتور موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت


زمانی که شما تصمیم به طراحی سایت می گیرید قیمت طراحی سایت یا هزینه طراحی سایت اعلام شده متفاوتی را مشاهده می کنید. قیمت اعلامی توسط شرکت های متفاوت، دارای تفاوت های قابل توجهی است که بر اساس تعرفه طراحی سایت آن تیم تعیین می شود.
یکی از مهم ترین علت های تفاوت قیمت طراحی سایت یا هزینه طراحی سایت، سبک طراحی است که بر تعرفه طراحی سایت تاثیر گذار است که این تاثیر در نهایت هزینه طراحی سایت پرداخت شده را تغییر می دهد.
به همین جهت اگر شما به دنبال سبک طراحی بخصوصی باشید که شما را خاص تر جلوه دهد، قیمت طراحی سایت بیشتر خواهد شد.
تاثیر سبک طراحی بر قیمت طراحی سایت و هزینه طراحی سایت در نظر گرفته شده بر اساس عوامل متعددی تعیین می شود. یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت سبک طراحی تعداد صفحات منحصر به فردی است که در طراحی سایت شما مورد نیاز است.

  • طراحی صفحه اصلی
  • طراحی صفحات محصول
  • طراحی صفحات دسته بندی محصول
  • طراحی صفحات فرود یا Landing page
  • طراحی صفحه تماس با ما
  • طراحی پنل ورودی به جهت ورود به سایت
  • طراحی بخش کاربران
  • طراحی صفحات سرویس های ویژه

هر اندازه که سبک طراحی مورد نظر شما خاص تر باشد، قیمت طراحی سایت بر اساس تعرفه طراحی سایت بالاتر خواهد بود و هزینه طراحی سایت نیز بیشتر خواهد شد. قیمت طراحی سایت که از صفحات با طراحی یکسان استفاده می کند نسبت به قیمت طراحی سایت که به جهت طراحی هر صفحه از سایت حساسیت به خرج داده و در هر صفحه طراحی شده امکانات بخصوصی را به جهت رفاه کاربران ایجاد می کند بر اساس تعرفه طراحی سایت متفاوت خواهد بود و هزینه طراحی سایت پرداخت شده نیز متفاوت است.

افزایش قیمت طراحی سایت، در صورت سئو محور بودن
اگر که طراحی سایت سئو محور باشد، قیمت طراحی سایت بر اساس تعرفه طراحی سایت به مراتب بالاتر از سایتی خواهد بود که در طراحی آن هیچ اصولی از سئو رعایت نشده است. هزینه طراحی سایت، در سایتی که سئو سایت ندارد به مراتب باید کمتر باشد. توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید سئو را جهت کاهش قیمت طراحی سایت از تعرفه طراحی سایت، حذف کنید.
سئو قلب سایت شما خواهد بود و به واسطه سئو است که شما قدرت دیده شدن در موتورهای جستجو را پیدا خواهید کرد در نتیجه افزایش قیمت طراحی سایت به دلیل سئو کاملا ارزشمند است.

 

منبع

رایان

https://rayanitco.com/website-design-price/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی